skifun.webblogg.se

En nöjes och nyhetsblogg om längdskidor. Allt om åkare,resultat och event i och utanför spåret. An entertainment and newsblog on cross-country skis. All about the racers, achievements and events in and outside the track.

Norska stjärnor har andra yrken

Publicerad 2013-05-14 12:26:00 i Norge, Petter Jr. Northug,

Dom är inte bara kung och prinsessa i skidspåret, även utanför går det just nu väldigt bra för kungen Petter Northug och prinsessan Therese Johaug.
Petter är just nu i Vegas och har avslutat den stora poker tävlingen Spring Championship (SCOOP) där han slutade på en sjundeplats, vilket gav honom en prispeng på hela 400 000kr.
För att vara med i tävlingen måste man betala 15 000kr och igår måndag slutade han på en 16plats, inatt avgjordes tävlingen och efter att ha imponerat  och slagit ut stora stjärnor så slutade han på en sjundeplats av 997 tävlande.
Vi säger grattis till Petter.
Therese har nu kommit ut med sin klädkollektion, som än så länge bara är handskar, en dröm hade varit att vinna OS guld i Sotji 2014 med en komplett kollektion av hennes egna namn.
Klart jag vill att alla ska bära Johaug säger Therese och det planeras att komma ut mer kläder i framtiden, men modekarriären får inte gå ut över skidåkningen, jag har ett bra team runt mig som hjälper och stöttar mig säger Therese.
Lycka till säger vi till dig 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Maria

En nöjes och nyhetsblogg om längdskidor. Allt om åkare,resultat och event i och utanför spåret. Tipsa oss på: [email protected]

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela